De Suzanna is een heerlijk en stabiel schip ontworpen door Vripack uit Sneek om lange reizen mee te maken en gebouwd door Damen Shipyard te Galati in Roemenië. In 2002 is de Suzanna gebouwd door de directeur van de werf, Deze heeft de Suzanna zelf buitenom naar Harlingen gevaren. In 2015 is de Suzanna gekocht en hiermee zijn zij de tweede eigenaar. Vrijwel direct zijn zij aan boord gaan wonen. In de afgelopen jaren hebben is het schip enigszins aangepast. Nieuwe apparatuur, stoffering, dubbelglas in kunststof en is de boegschroef vervangen voor een beter exemplaar. Vaareigenschappen zijn uitmuntend. Woonruimte meer dan voldoende, een ruime machine kamer met sta hoogte, waar je overal goed bij kunt. Het schip vaart op binnen- en buitenwater erg plezierig en is zeer goed manoeuvreerbaar.
Eindelijk een boot die de naam "cruising yacht" of trawler verdient. Stuurhuis met centraal controlestation (vanwege symmetrische zichtlijnen) en zijuitgangen (beter hanteerbaar dan eerst "terug" te moeten), apart werkdek in het boeggedeelte en ruim achterdek en stahoogte in de machinekamer (niet te onderschatten voor onderhoudswerkzaamheden). Alles erop en eraan om er op te kunnen wonen, en lange afstanden te varen. Voldoende gemotoriseerd, waarbij 15 l/u waarschijnlijker te verwachten is in het middentoerengebied (anders bij gebruik van het volle vermogen van 147 kW (bij twee motoren) levert dit rekenkundig op 210 g/kWh = 30,87 kg = 36,5 l/u), op de Rijn bergop, 30 l/u zou realistisch zijn bij 3/4 van de snelheid. In 22 jaar slechts 2.000 draaiuren (91 uur per seizoen) laat zien dat dit schip daadwerkelijk aan het begin van zijn reis staat. De prijs is absoluut realistisch met deze technische uitrusting. De professionele achtergrond van hetgeen de boot vertegenwoordigd heeft ook de huidige eigenaar aangenaam verrast. Veel professionele schepen hebben de handicap van hun oorspronkelijke functie. Hier is duidelijk sprake van een als jacht gebouwd schip door een professionele werf, volgens mij technisch de beste combi.
In 2022 zijn de raamlijsten voorzien van dubbelglas in kunstof.
De patrijspoorten zijn enkel glas in aluminium.
Het schip heeft hoogpolig tapijt in de woonkamer, master bedroom en viproom. Ook zitten er muggenhorren en dubbele verduistering plisse topdown honingraad op het schip.
Vraag naar meer informatie bij de jachtmakelaar Pim Kiewiet 0031(0)6 29 10 22 29.
In 2020 heeft het schip een werfbeurt gehad bij Shipdock Draaisma in Franeker.
-Grijswatertank: 500 liter.
-Zwartwatertank: 360 liter.
-Slobtank: 100 liter.
Het schip is in 2015 voorzien van een wasmachine en droger van het merk Miele.
Centrale verwarming Kabola KB 40 van 2019. Combinatie radiatoren en hete lucht (fan coils). Iedere ruimte apart regelbaar doormiddel van Honeywell evohome.
In de viproom is een 2 persoons Frans bed. En 2 een persoons bedden.
-Boegschroef 2020, Quick elektrische 48V 20pk.
-Schroefas is van RVS.
-Schroefbladen: 3 cunial diamter 0,686 m.
-Droog uitlaatsysteem.
Marifoon:
-2x Sailor marifoon type 6215.
-1x Handmarifoon Simrad GMDSS SRH 50.
De radarbeugel is elektrisch inklapbaar.
-In 2016 is het teak op het achterdek vernieuwd.
-Nieuwe antifouling in 2020.
-In 2020 is de romp en de woning geschilderd.
Lounche set op achterdek en flybridge.
Loopplank met verlichting en scepters.
Het schip heeft een anker was installatie.
In 2020 is er een nieuwe lijnsnijder op de schroefas gekomen.
Zoeklicht: Sanshin HR-1012.
Camera's op BB, SB, achter en in de machine kamer.
Vripack Blue Water Trawler 1575
Merk: | Vripack Blue Water Trawler |
Type: | 1575 |
Lengte (m): | 16.31 |
Breedte (m): | 4.76 |
Diepgang (m): | 1.45 |
Conditie: | Gebruikt |
Bouwjaar: | 2001 |
BTW: | Inclusief |
Rompmateriaal: | Staal |
Ligplaats Land: | NL |
Generator: | |
Merk: | Cummins |
Type: | Cpl714 |
Bouwjaar motor: | 2001 |
Soort motor: | Binnenboordmotor |
Brandstof: | Diesel |
Draaiuren: | 2150 |
Aantal hutten: | 2 |
Koelkast: | Siemens. |
Vriezer: | Miele. |
Verwarming: | |
Airconditioning: | |
Oven: | Ikea Stoom Oven |
Magnetron: | Samsung |
Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB Sneek